2011/01/14

au-pair dagboek + outfitje

Mijn afgelopen twee dagen
Je zou zeggen dat mijn afgelopen twee dagen zijn eigenlijk niet zo bijzonder zijn geweest als ik zeg dat ik alleen maar de kinderen heb gebracht en gehaald van school. Maar niets is minder waar, want dit brengen en ophalen ging niet zoals het normaal gaat...

We waren de straat net uit toen Lisa zich realiseerde zich dat ze niet in een buggy zat en dus naar school aan het lópen was. Ze begon te huilen. Later werd dit (uiteraard) brullen en toen haar schooltje al in zicht was ging ze op de grond zitten brullen. Stiekem vond ik dit wel grappig, maar al met al vond ik de weg naar school toch niet zo gezellig.
Ik ging naar het winkelcentrumpje van de wijk. Ik voelde me echter niet echt op mijn gemak. Ik had geen huilend kind meer aan me hangen waardoor de mensen naar me keken, maar een babypop. Vooral toen de vrouw achter de balie van de plaatselijke bakkerij naar me keek alsof ze medelijden had met me kreeg ik ook een beetje medelijden met mezelf. Ik kocht een fresh cream donut. Heerlijk was hij.

Mijn avontuurtje heeft me vreemde blikken opgeleverd, maar ik kan niet ontkennen dat ik het leuk vond dat ik eindelijk contact had met andere mensen. Je kunt je dan ook voorstellen dat mijn dag niet meer stuk kon toen ik later op de dag met wel drie (!) verschillende moeders had gekletst!
Sindsdien zijn alleen het roze mini-parapluutje waar ik onder liep toen een aantal leeftijdsgenoten langsliepen en mijn marcheeract (ik ging met Fama marcheren) en mijn ochtendhoofd dat heel erg goed wat zon kan gebruiken beschamend geweest.

Naast de gesprekjes met ouders heb ik nog meer leuke dingetjes gedaan de afgelopen twee dagen. Ik heb een jurkje gemaakt en een blouse omgetoverd tot een jurkje (ze zijn allebei heel leuk gelukt, alleen is het blouse-jurkje iets te klein). Ook heb ik met een Zweeds meisje met een leuke muzieksmaak afgesproken om samen te gaan lunchen zaterdag. En weet je wat ze vroeg? Ze vroeg of ik zin heb om zaterdagavond met haar mee te gaan naar een verjaardagsfeestje van een andere au-pair (waar ook veel andere au-pairs komen)! Dat aanbod heb ik niet afgeslagen, dus ik ga lekker naar een feestje zaterdag, jeeh!


14 comments:

  1. Ik vind je een heel mooi meisje, op een heel bijzondere manier :) Én je schijft ook nog eens leuk!

    x

    ReplyDelete
  2. Super leuk dat je het zo naar je zin hebt! Hopelijk zijn die andere au pairs ook allemaal heel leuk, lijkt me toch wel fijn om wat vrienden te hebben!

    ReplyDelete
  3. wat ben je een schatje! leuke blog :)

    http://fillmylittlecloset.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Stoer hoor, zo'n eind weg van je natuurlijke omgeving! Maar super leuk dat je het doet!

    ReplyDelete
  5. Nice! Het broekje is leuk. Have fun at the party.

    ReplyDelete
  6. thanks voor je berichtje, leuke outfit heb je! en over die haarverf, zoiets wil ik dus ook doen haha. mijn haar is drama de laatste tijd, dus wil ik er zo'n kleur-spoeling in doen. na een paar keer verdwijnt ie weer dus dat is ideaal... ben 't helaas ook nog niet tegengekomen maar het MOET er toch wel zijn :P misschien even goed op internet zoeken! X

    ReplyDelete
  7. Erg leuke outfit!!! je ziet er echt uit om op te eten;)

    ReplyDelete
  8. haha ik kom zelf vaak ook schattig over op mensen, maar valt ook allemaal wel mee ;)

    ReplyDelete
  9. wat zie je er mooi uit!
    en die blouse is echt superrrr!
    Ik ben blij te horen dat je je goed vermaakt daar.
    Eigenlijk zou ik ook wel eens zo'n avontuur mee willen maken door au pair te zijn oid. Heel cool vind ik het.
    xxx

    ReplyDelete
  10. Wauw ik ben zo jaloers als ik dit lees ik wil ooooook. Maar het lijkt me heel moeilijk om in het engels zoveel te praten, maar mijn engels is dan ook niet super goed ofzo :P

    ReplyDelete
  11. wat cool dat je au pair bent in Engeland.. kan mezelf wel heel erg herkennen in je stuk. Ik heb een dochtertje het is zoo moeilijk om te socializen met de burgerlijke 40 jarige moeders op het schoolplein. haha. props aan jouw om het voor elkaar te krijgen om er met 3 op een dag te kletsen :)

    ReplyDelete
  12. Leuke outfit :).
    En vind het ook leuk om je verhalen in Engeland te volgen, ook leuk dat je uitgenodigd bent voor een feestje!
    Ik volg je!

    ReplyDelete