2011/01/08

Engeland

Ik ben bezig met een outfitpost, maar voor nu weer een aantal berichtjes van mijn au-pair blog voor jullie:

courses
Ik ben nu hier, maar ik wil hier niet alleen maar zijn, ik wil ook iets nuttigs gaan doen, een cursus bijvoorbeeld. Thuis ben ik al begonnen met zoeken, toen vond ik alleen maar peperdure cursussen op Londense academies. Ik besloot Birte om hulp te vragen wanneer ik eenmaal hier was.

Er blijken hier in Chelmsford verschillende instellingen voor onderwijs te zijn: Chelmsford College (van de staat) en Adult Community Learning Essex. Ik moet met de plaats rekening houden omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer en natuurlijk kan ik ook alleen maar een parttime cursus volgen. Ik heb de afgelopen week van alles opgezocht en gebeld, maar het is natuurlijk het makkelijkst als ik de de scholen zou bezoeken. Aliou (de vader) bracht me vandaag naar een aantal scholen. Hij zei dat het beter was om naar Chelmsford College te gaan omdat dat dichterbij en goedkoper (soms zelfs gratis) is. Maar daar hebben ze niet wat ik wil (de meeste au-pairs doen een cursus Engels maar ik niet) dus ik ben eigenwijs en ga waarschijnlijk een cursus volgen bij ACLE. Ik ben het eigenlijk vaker niet eens met de vader. Ik vind dat de kinderen veel en op rare tijden snoep/chips krijgen en ik vind het raar dat hij ze zo makkelijk voor de televisie zet of voor de computer Rihanna laat luisteren. Maar wie ben ik om daar iets van te zeggen?

Maargoed, ik heb nu een cursus gevonden die in maart begint, Art Drawing and Painting. Die cursus wordt gegeven in de wijk waar ik woon en is overdag, van tien tot twaalf. Dat komt perfect uit met het brengen en ophalen van de kinderen.
De cursus Fashion Tailoring Practical Skills (dus kleren maken) leek me fantastisch om te doen, maar helaas was deze al vol in Chemsford. Ik overweeg nu om deze cursus te gaan volgen in Colchester, een buurstad.

Ik vond het leuk om met meer mensen te praten hier (ik heb vandaag veel mensen gesproken, ik werd bij de scholen telkens doorverwezen naar een andere locatie. Aliou zei: "Ze praten hier alleen maar, ze werken niet." haha). Ook heb ik de buren ontmoet, Sandy en haar man (ik ben de naam vergeten). Ze vonden dat ik zo goed Engels sprak, dat is natuurlijk fijn om te horen.


Nu ben ik jullie vergeten te vertellen dat ik eindelijk al mijn spullen heb opgeruimd. Jullie raden het nooit: het paste allemaal! Ik had van Aliou een doos gekregen die ik onder mijn bed kan schuiven waar ik van alles in heb gedaan. Mijn kleren pasten gewoon in de kast en mijn schoenen heb ik er bovenop gezet.
Ik vind het fijn dat mijn kamertje nu goed opgeruimd en geordend is. Als ik geen orde in mijn kamer heb heb ik ook geen orde in mijn hoofd denk ik.

Het is net gestopt met regenen dus misschien ga ik over een halfuurtje een wandeling maken, dan neem ik mijn camera mee. Ik heb er al zin in!


wandeling
Ik had jullie al verteld dat ik een wandeling wilde gaan maken gistermiddag. Gelukkig heeft het niet meer geregend en ben ik inderdaad een wandeling gaan maken. Toen Aliou me naar de scholen bracht kwam ik er achter dat de wijk een soort winkelcentrumpje heeft (gek dat ik dat nog niet eerder had gezien want ik ben er inmiddels twee keer langsgelopen...) waar ik natuurlijk even een kijkje moest gaan nemen. Ik heb leuke tweedehands winkeltjes ontdekt. Ja lieve mensen, ik heb mijn eerste ponden uitgegeven, aan een hele mooie fluwelen blouse. Voor meer winkels had ik geen tijd want ik moest Fama ophalen van school.

Ik heb een aantal foto's gemaakt. Ik vind het donkere de foto's op zich wel mysterieus maken maar ik kan niet wachten tot het lente is!

De straat waarin ik woon.








(Klik op de foto's voor een vergroting)






















Tinkerbell

We zijn net terug van de bioscoop, we hebben 'Tinkerbell and the great fairy rescue' gezien. Hij was erg leuk!

Dit is een berichtje dat ik gisteravond heb geschreven:
07-01-2011 23:50
Ik ben zo vrolijk op dit moment! Ik had vandaag een erg leuke dag. Zoals jullie weten zijn we naar de colleges geweest en heb ik foto's gemaakt en de winkels ontdekt. Maar ook heb ik vanavond een jurkje gemaakt dat erg leuk lukt.

Morgen gaan we naar de bioscoop en daarna ga ik naar Chelmsford, lekker rondwandelen en informatie verzamelen over het openbaar vervoer hier, want ik heb zondag een meeting met andere au-pairs. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn!

No comments:

Post a Comment