2011/03/15

denk niet meer

Ik kan me enorm irriteren aan trends. Je ziet overal collages en liefdesbetuigingen van rode (leren) broeken en van kleurtjes. "Ik vind die trend van dit jaar echt heel leuk." Ja duh een trend is niet voor niets een trend. Of: "Ik weet niet hoe het komt maar ik vind blablablaa ineens kei leuk!" Ga weg. En sowieso heb je dan het 'grote-blogger-fenomeen' dat ik stom vind. Hier bedoel ik denk ik gewoon een klein onderdeeltje van die glitter en glamour van het wereldje mee, de trends.

Ik ben misschien niet gemaakt voor de modewereld. Dus waarom zou ik mode gaan studeren? Wat is mode studeren überhaupt? Ik houd ervan om kleren te maken (en van tekenen sinds kort, misschien laat ik ooit wel wat zien maar het zijn allemaal maar schetsjes). Het jammere van dat ik het kan is dat ik geen kleren schets die voor mij onmaakbaar zijn. Ik schets kleren die ik wil (en dus kan) maken. Ik ben niet uitbundig genoeg voor een academie denk ik.

Met heel veel dingetjes heb ik het: als iets hip, populair, een trend is vind ik het al niet meer leuk. Uit principe? Ik weet het niet. Ik vraag me af of ik ook zo veel van de Beatles had gehouden als ik veertig jaar eerder was geboren. (óf ik vond ze niet leuk óf ik was het vriendinnetje van Paul. grapje)

Weet je wat me perfect lijkt? In een appartementje in Londen wonen en alleen maar dingen doen die ik leuk vind samen met anderen die precies hetzelfde leuk vinden. Kleren maken (+verkopen, voor de huur), tekenen en schilderen, (analoge) foto's maken, muziek maken (+straatmuzikant zijn) en luisteren, boekjes lezen in de zon of onder een zelfgemaakt dekentje en verhaaltjes schrijven. Who joins?

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de opleiding journalistiek.

Ik hoop maar dat ze roze koeken hebben.
Dankje Maike, klik.

Sorry voor de vaagheid van dit tekstje, ik moest het even schrijven+delen. Ik ben moe.

5 comments:

  1. nou, hier kan ik me in vinden. Ik merk ook aan mezelf dat ik het niet leuk om op zo'n geforceerde manier met 'trends' bezig te zijn (dan heb ik he nu over school). ik zit eraan te denken om over te stappen naar docent beeldende kunst en vormgeving. lijkt me wel leuk!
    word ik een nieuwe roosenboom haha
    xx

    ReplyDelete
  2. ik kan me ook wel in dat standpunt vinden. alhoewel ik de colorblocking trend van aankomend seizoen wel super vind. maar ik ben een groot voorstander van be creative en volg niet de massa. ik vind het super als mensen hun eigen draai aan hun outfit geven, ook al is die totaal anders dan wat de trends op dat moment voorschrijven. lekker verfrissend :)!

    en wat leuk dat je je hebt ingeschreven voor journalistiek :) op welke school heb je je ingeschreven als ik vragen mag?

    ReplyDelete
  3. hahaha super leuk verhaaltje maar wel waar! en ik join! zeker weten

    ReplyDelete
  4. Een neef van me was begonnen aan een studie mode, maar is daarmee gestopt. Hij vond namelijk dat het in de modewereld het alleen maar ging om wie je kent en niet om wat je kan.

    Trouwens, ik doe wel mee met die perfecte wereld! In een mooi licht huis met tuin. Gisteren nog met mijn blote tenen door het gras gelopen en vervolgens een uur lang in alle rust een boek gelezen. Daarna geheel relaxed gekookt, heerlijk!

    ReplyDelete
  5. ik kan me hier ook echt zo goed in vinden. Ik wilde eerst ook amfi gaan doen, of in ieder geval iets in die riching. Maar na één open dag op die school wist ik al dat het helemaal niets voor mij was: je kwam er aan, iedereen bekeek je van top tot teen met een minachtend lachje weetjewel, echt verschrikkelijk. Ik weet niet of dat toevallig toen was, maar de sfeer was er echt niet fijn.
    Journalistiek lijkt me dan inderdaad ook leuker! Lijkt me ook echt supertof! Waar ga je het studeren?

    en oja, over dat trends volgen. Ik heb daar ook een zo'n hekel aan! je kijkt om je heen en iedereen heeft hetzelfde aan! en ik vind het dan altijd zo jammer als er dingen 'in' raken die ik zelf echt mooi vind (net zoals nu met die felle kleuren, vind ik echt superleuk, maar als iedereen ermee loopt heb ik al zoiets van ja laatmaar zitten dan..)

    oke een heel verhaal hahaha maar ik snap je helemaal

    ReplyDelete