2011/05/11

denk

Ik zet even een lekker muziekje op (Bon Iver) en ga nadenken over mijn leven.

Ik was vanochtend bezig met het maken van een jurkje (weet iemand hoe je knoopsgaten maakt??) en ik vroeg me af of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt met het laten vallen van het idee om een kunstacademie te gaan doen. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar toch iets cultureels doen, een studie die me erg leuk lijkt. En als ik me dan bedenk dat ik toch op de kunstacademie thuishoor ga ik volgend jaar gewoon proberen er op te komen.

Vroeger dacht ik altijd dat je studiekeuze de belangrijkste keuze was in je leven. Maar je leven staat natuurlijk niet vast, wat je ook kiest. Uiteindelijk kom je toch terecht waar je thuishoort (over een paar jaar lach ik misschien hard om deze opmerking).
Ik geloof dat je leeft om te leven en gewoon moet zien wat er op je pad komt.

3 comments:

  1. "maar ik geloof dat je leeft om te leven en gewoon moet zien wat er op je pad komt."

    Hier ben ik het helemaal mee eens :)!

    Wil je dan geen Journalistiek meer studeren in Utrecht?

    ReplyDelete
  2. wat jij schrijft klopt helemaal. je kan niet in de toekomst kijken en daarom moet je genieten van alles wat je nu nog kan.

    ReplyDelete
  3. Als het goed is heb je gewoon een stand op je naaimachine waarmee je knoopsgaten kun maken!:)
    En, ik denk inderdaad dat je in ieder geval volgend jaar moet proberen om toch kunstacademie te gaan doen als je dat echt wilt!

    ReplyDelete