2011/10/17

Parijs

Mijn studie kan dan nog zo leuk zijn, als het er op aan komt (als ik moet leren...) is style.com altijd leuker.
En eigenlijk is het ook wel een beetje studie-verantwoord als ik er kritiek bij ga schrijven en als ik de woorden 'mooi' en 'lelijk' niet gebruik zal Hanneke (mijn lerares vormgeving) trots op me zijn. Ik vind het raar dat in Project Catwalk de woorden 'mooi' en 'lelijk' zeer regelmatig vallen want ik vind het niet kundig om te zeggen dat je iets mooi of lelijk vindt.

Ik heb de shows van s/s '12 Parijs op alfabet bekeken, kort verteld wat ik er van vond en de mooiste looks bij elkaar gezet.



A.F. Vandevorst
Ik ben niet echt onder de indruk. Punt.

Akris
Yes, dit is een beter begin! Fris, simpel en grappig. Ik vind de kleuren, stoffen, lijnen en details erg leuk.


Alexander McQueen
Ik ben altijd een beetje bang voor verklede mensen die je niet meer herkent en maskers. Je kunt dan ook wel verwachten dat ik de show van McQueen niet zo heel fijn vond. Ik vond deze drie jurkjes wel leuk.

Alexis Mabille
Niet noemenswaardig, zo slecht. Lelijke prints, combinaties, rare en onoriginele ontwerpen. Hier durf ik het te zeggen: Lelijk!

Andrew Gn
De collectie is in het begin lief, later hard en daarna krijgen we lange zwierige jurken. Ik had het de ontwerper nog wel zo gegund, wat een grappigerd.

Ann Demeulemeester
Weer heel veel zwart, maar ik kan het wel waarderen.

Anne Valérie Hash
Wat een fijne kleuren, mooie belijning en leuke details. Ik zeg jes!

Anthony Vaccarello
Iedere keer als ik klikte was ik benieuwd naar wat er komen ging. De hele show kan ik in vier woorden samenvatten: beetje bloot, maar geweldig!

Azzaro
Ik vind de collectie niet echt fashion. Er zitten wel leuke dingetjes bij maar ik geloof niet dat ik een fan zou kunnen worden van het merk. De collectie ging ook van hot naar her.

Balenciaga
Ik vind de collectie van Balenciaga goed. Het is fijn om naar te kijken want je oog wordt telkens verrast met de vormen en kleuren.

Balmain
Balmain breit door op de immens populaire collectie van 2009 maar ik vind dit niet zo geslaagd. Er zitten mooie details in maar die worden ondergesneeuwd door rare gouden jasjes.
Ik ben na look nummer 17 gestopt want ik vind het goud en de collectie afschuwelijk.

Barbara Brui
Ik vond vooral de diepe ruggen en de halzen van de jurken die aan het eind kwamen mooi.

Cacharel
Wat een liefde.



Volgens mij is dit voor jullie helemaal niet leuk maar toch later meer. Misschien.

4 comments:

  1. Ja, oef ziet er goed uit! En handig dat je dit gebruikt als oefening :)
    Van mijn docent vormstudie mag ik naast mooi en lelijk ook nooooooooooooooooit 'leuk' gebruiken - dat is ook best lastig soms.

    http://specu-laas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. oh ik vind het heel leuk! zo ben ik weer een beetje op de hoogte en het is tenminste van wat meer niveau dan de gemiddelde blogs die 3 plaatjes posten en dan 'OMG I LOVE IT!!!' eronder zetten :p

    ReplyDelete
  3. juist wel een hele fijne post! heb nog steeds geen laptop in rotterdam en sowieso te weinig tijd om de shows nog echt bij te houden, dus ik vind zo'n klein overzichtje wel fijn :) en balmain moet sowieso eens stoppen met telkens dat zelfde, yugh.

    ReplyDelete
  4. ooo dit is leuk om te lezen en ik vind dat je gelijk hebt over mooi en lelijk. en vooral het woord lelijk vind ik niet leuk, want met lelijk bestempel je het zo terwijl het gewoon niet iemands smaak is zeg maar.

    ReplyDelete