2012/06/09

een bloemenverhaaltje


Ik wilde bloemen op mijn kamer, en door het verhaaltje van Loes (die zojuist weer een bericht heeft geplaatst met mooie bloemen) werd ik geïnspireerd om gewoon bloemen te plukken. Geplukte bloemen zijn gratis en ook gewoon leuk.

Het klinkt heel makkelijk, maar bij het plukken van bloemen kom je een aantal problemen tegen (ik in ieder geval):
1 “Welke zal ik toch kiezen?” Er is zoveel keus in bloemen! En als je dan eenmaal een bloemsoort hebt uitgekozen, moet je nog kiezen welke bloem van die soort je wilt.
2 Voorbijgangers. Het zal vast wel ooit wennen, maar ik had het gevoel dat ik iets aan het stelen was. Iedere keer als een voorbijganger naderde, hield ik even een pauze, dan keek ik om me heen of zoiets.
3 Misschien nog wel het grootste probleem: het is best lastig om die dingen te plukken! Het is geen plukken, zoals je dat bij een leuk madeliefje doet, nee, het is gewoon rukken! Het ging bij mij dan ook mis, en diverse bloemen zijn onnodig gesneuveld. De bloemen op de foto waren het allerhardnekkigst: ik trok heel hard, en nam per ongeluk hun wortels mee. Oeps, sorry gemeente Utrecht.

Maar jongens, het is gelukt, en de bloemen hebben zo’n twee weken op mijn kamertje weten te prijken. Weer een meisje gelukkig.

Nu ga ik als de wiedeweerga weer leren (ik vergeet telkens dat ik dinsdag een tentamen heb). Misschien helpt het als ik mijn oranje hoed weer op zet.



7 comments:

  1. Ah mooie bloemen. Mijn probleem bij bloemen is altijd dat ik ze geen pijn wil doen :( Ik voel het als een soort van kapot maken. Terwijl ik het wel heel mooi vind. Laatst heb ik bloemen geplukt om ze te laten drogen.

    ReplyDelete
  2. hihi dat deed ik ook eens en mijn handen deden pijn van die bloemen er te proberen uit rukken ^^

    ReplyDelete
  3. Hey mag ik vragen waar je die laarsjes uit je vorige post hebt besteld?

    ReplyDelete
  4. Wat fijn dat je ook bloemen geplukt hebt! En ik vind het ook wel eens lastig met voorbijgangers maar dan denk ik altijd maar dat het gewoon gemeente gebied is want uit iemand tuin pluk ik het niet :) Misschien moeten we een keertje samen gaan, dan kan ik je de fijne knijpjes van het bloemplukken leren :) Klaprozen, madelieven en boterbloemen zijn trouwens heel makkelijk te plukken want die hebben een dun stengeltje. Succes!

    ReplyDelete
  5. Je schrijft zo leuk!
    Bloemetjes plukken deed ik eerst ook wel eens. Maar hier zijn helaas niet zo veel bloemen in de buurt...

    Ik loop trouwens stage bij Dictionary Clothing. Het is best leuk ja! Ik vind alleen de lange dagen niet fijn. Morgen beginnen ze met het verkoop seizoen. En stiekem kijk ik daar heel erg naar op...

    ReplyDelete