2013/04/02

In de trein

Vandaag zat ik in de trein tegenover twee oude mensjes. Ze gingen vanuit het zuiden op wereldreis naar Den Haag, de vrouw vond het een beetje spannend geloof ik. Op een gegeven moment kwamen ze er achter dat de dop niet goed op de thermoskan zat: oeioei! De man: "Dan moet je altijd even wachten tot het een beetje is afgekoeld en de druk er af is." Reactie van zijn vrouw: "Ja, o, ja." Met een tissue, die ze niet geheel toevallig uit een van hun vier volgepropte plastic en 'De Gelderlander'-tassen vandaan toverden, ruimden ze de boel op. Ze deden er twintig minuten over, maar dat was eigenlijk helemaal niet erg. Want na tien minuten nadat de koffie is opgeruimd heeft Thea het namelijk alweer een beetje gezien in de trein: "Ach, hadden we nou maar een boekje meegenomen hè?" "Ja." "Ach." En ze keken weer uit het raam.

Mijn huiswerk heb ik niet afgekregen, maar ik vind lieve oude mensen ook een stuk leuker.

No comments:

Post a Comment